S Janem Jirovcem, partnerem a obchodním ředitelem společnosti Logio s.r.o jsme si povídali o tom, jak se dá zlepšit fungování firem a zefektivnit jejich procesy. Cílem společnosti Logio s.r.o je především zastavit zbytečné plýtvání časem a penězi zákazníků.

Pomáháte největším výrobním podnikům, velkoobchodům a retailovým prodejcům řídit dodavatelské řetězce. Můžete nám přiblížit, jak to funguje prakticky?
V ekonomice probíhá mnoho fyzických toků surovin, výrobků, zboží. Z makro pohledu lze udělat skokové zlepšení nebo úsporu, když uděláme dobrý design všech cest těchto toků a následně je dokážeme dobře řídit. Naše práce je tedy pro firmy vymýšlet jak co nejlevněji a nejrychleji dostat suroviny nebo zboží k nim a pak následně své produkty nebo zboží k zákazníkovi. Na to máme hromady zkušeností, znalostí a nástrojů. Téměř vždy se jedná navíc o počítatelnou úlohu, takže se můžeme opírat o tvrdá data, když rozhodujeme, kde bude sklad anebo jaký typ přeprav se použije. Se zákazníky spolupracujeme formou projektů, případně později i operativní podpory. 

Pracujete s čísly a v první fázi analýzy využíváte umělé inteligence. Co všechno se dá vyhodnotit tímto způsobem?
Sofistikované matematické a statistické metody dávají smysl v modelování distribuční strategie, o které jsem mluvil v předchozí části, ale i taktickém a operativním řízení nákupu a distribuce každé firmy. Hlavní použití je pro výpočet předpovědi- obvykle v oblasti prodejů zákazníkům, od kterých se odvíjí všechny další procesy v našich firmách. Představte si situaci, kdy naším sofistikovaným nástrojem dokážete předpovědět co vás čeká v prodeji, naplánovat své nákupy a pak následně již „jen“ korigovat nahodilé či neočekávatelné stavy. Je to jednodušší situace a vede k menšímu plýtvání jak zbožím, tak lidskou energií. Přínos pro planetu také významný, pokud dokážeme razantně snížit najeté kilometry často se zbožím, které zákazníci nekoupí. 

Dnešní situace plná zvratů a stále se měnících opatření vede firmy k daleko větší opatrnosti v oblasti investic. Jak rychle dokážete reagovat na jejich aktuální potřeby související s pandemií?
Velmi rychle. V konzultačních projektech jsme zvyklí na proměnlivost. Náš software pak po implementaci u zákazníka hledá trendy v prodejích každou noc a korekce chování zákazníka lze realizovat prakticky na denní bázi. V tom jsme koneckonců výjimeční, že jsme od samotného začátku vyvíjeli naše algoritmy, tak aby uměly reagovat na dlouhodobé trendy a krátkodobé výkyvy, a to i v řádu hodin. Kombinací těchto dvou principů dosahujeme vysoké přesnosti a patříme tím ke světové špičce. 

Jaké nejčastější problémy pomáháte firmám řešit?
Jak distribuovat své výrobky co nejefektivněji.
Jak změnit model distribuce vzhledem e-commerce, změně-rozšíření portfolia atd.
Jak správně řídit zásoby na všech úrovních firmy.
To jsou řekněme ty nejčastější položky. My však především pomáháme našim klientu naskrz celý dodavatelský řetězec a pomáháme pochopitelně u těch nejčastějších problému, ale víme si rady i s těmi vzácnými. A to je důležité, neboť dodavatelský řetězec je jen jeden a my nemůžeme pomáhat jen tam, kde to je zjevné. Je to jako v medicíně, k čemu je vám praktický lékař, který by uměl léčit jen angínu, byť sebe líp?! 

Na jakých hodnotách Logio stojí, v čem je váš přístup výjimečný?
I s přibližně sto padesáti zaměstnanci se snažíme uchovat si rodinný charakter firmy. Chceme, aby nás to, co děláme bavilo. Děláme jen věci, které mají smysl. A pak je zde ten holistický pohled na supply chain, který jsem zrovna zmiňoval.

S klientem tedy máte dlouhodobý vztah a vaše doporučení se mění v návaznosti na změnách v jeho podnikání. Jste na klienta stále napojeni, nebo po čase přichází znovu a vše začíná od nuly?
Obojí zažíváme. Samozřejmě nejraději jsme si se zákazníkem nablízko stále. Klientovi to poskytuje komfort naší stále aktualizované znalosti problematiky a urychluje to všechna řešení. Máme ale i klienty, kteří nás využívají opakovaně, leč nárazově. Zákazníky, pro které pracujeme jen jednou téměř nemáme a jsem za to rád.

Jakým způsobem se vám je daří v dnešní složité době motivovat zaměstnance?
Je náš přes 150 a máme štěstí, že rozmanitost naší práce je velká, takže si téměř každý schopný zaměstnanec najde svoji parketu, která se může v čase měnit. Ohledně ostatních podmínek si myslím, že jsme srovnatelní s velkými konzultačními firmami. Osobní přístup k lidem, vizi a rozmanitost pokládám za klíčové.

Co vás momentálně ve firmě zaměstnává nejvíce?
Hodně pracujeme na inovacích a nových přístupech v oblasti řízení dodavatelských řetězců. Zrychlující se svět potřebuje nové postupy. Snažíme se být u nových trendů a rychle je integrovat do našich řešení. Je to nekonečný kolotoč, který nás nenechává stagnovat. COVID změnil hodně v přístupů konzumentů výrobků a služeb, na nás je umět nové požadavky propsat u našich zákazníků do reality.

Jaké plány máte do budoucna?
„Být na špici s našimi řešeními a dělat stále hezčí a zábavnější projekty a pak pochopitelně pomoci zachránit planetu skrze optimalizaci dodavatelských řetězců “ dodává Jan Jirovec s úsměvem.

 


11. srpen 2021, Petra Tůmová

Další články

31. 10.
2025
Nová výzva v programu POTENCIÁL

Vážení přátelé Podnikatelské platformy Helas, rádi bychom vás prostřednictvím našeho...

30. 10.
2025
HR, KTERÉ MÁ DUŠI

Za značkou EVOLVE PEOPLE stojí Andrea Tobolová jako HR...

24. 10.
2025
Program Aplikace – DEEP TECH

Vážení přátelé Podnikatelské platformy Helas, rádi bychom vás prostřednictvím našeho...

23. 10.
2025
Když pomáháme druhým růst, rosteme s nimi

Monika Drobná je vizionářská podnikatelka, mentorka a inovátorka s...

23. 10.
2025
CRIF: Za tři čtvrtletí soudy v ČR vyhlásily 12 016 osobních bankrotů, o 15 % více než loni
17. 10.
2025
CRIF: Do konce září v Česku zbankrotovalo 4 762 podnikatelů, o 16 % více než v roce 2024